esmaspäev, 14. märts 2016

Pööratud klassiruum


Pööratud klassiruumi põhimõtetele tugineva õppetunni stsenaarium


Aine: geograafia
Teema: loodusvööndid
Klass: 8
Õpilaste arv: 22
Õppetööle kuluv aeg: 3x45 min


Kasutatavad vahendid: Internetiühendus, lauaarvuti, projektor, nutiseade, PowerPoint, docs.google.com, http://www.kubbu.com/, http://padlet.com/, https://geoguessr.com/

Töö eesmärk:

Loodusvööndite teema kordamine, õpitu kinnistamine, õpitulemuste hindamine.


I tund (45 minutit)

Ainetund toimus arvutiklassis.

Õpetaja jaotas õpilased 4- liikmelisteks gruppideks (järjest loe meetod). Iga grupi ülesanne oli koostada ette antud kava alusel loodusvööndit tutvustav esitlus. Kindla loodusvööndi sai grupp loosiga. Esitluse võis vormistada PowerPoint programmi kasutades või google docsis. Grupisiseselt jaotasid õpilased ülesanded ära ja asusid internetis informatsiooni otsima. Enamus õpilasi omas google kontot ja ühistööna vormistasid oma esitluse seal. Kui valiti PowerPoint programm, siis pidid grupiliikmed otsustama kes hakkab tööd vormistama ja vajalikku informatsiooni jagati sotsiaalmeedia vahendusel.


II tund (45 minutit)

Ettekannete esitlused. Tund toimus tavaklassis.

 Igale grupile oli arvestatud umbes 5 minutit. Kasutati õpetaja lauaarvutit ja projektorit. Samal ajal kui üks grupp tegi ettekannet täitsid ülejäänud õpilased saadud informatsiooni põhjal loodusvööndite teemat kokkuvõtva tabeli (paberkandjal). Tabeli andis õpetaja. Õpetaja ülesanne oli kontrollida esitlustest saadud  informatsiooni õigsust, vajadusel täiendada/parandada.


Töö kodus

Õpilased: Valmistuda hindeliseks testiks

Õpetaja: koostab loodusvööndite teema kohta http://www.kubbu.com/ programmis testi.

III tund (45 minutit)

Tund toimus tavaklassis. Õpetaja jaotas õpilastele tahvelarvutid. Tund algas ajurünnakuga. Selleks kasutati  http://padlet.com/ programmi. Õpetaja oli eelnevalt programmi sisestanud loodusvööndite nimetused. Õpilaste ülesanne oli 10 minuti jooksul lisada igale loodusvööndile iseloomulikke tunnuseid. Tunnused ei tohtinud korduda. Umbes 5 minutit peale ajurünnakut toimus klassis ühine arutelu ja kontrolliti sisestatud andmete õigsust.

Kui kordamine oli läbi jagas õpetaja õpilastele testi tegemiseks paroolid. Testi sooritamiseks oli aega 15 minutit. Testi lõppedes andis õpetaja tagasiside tulemustest. Tund lõpetati https://geoguessr.com/ mänguga.

Pööratud klassi õpitsenaarium on sisestatud Leplanner keskkonda

Refleksioon:

·         Tunded (Millised olid minu tunded, mõtted, reaktsioonid pööratud klassiruumi stsenaariumit katsetades?)

Enesetunne on positiivne, jäin tundidega rahule. Õpilasi huvitab väga IKT vahendite rakendamine ainetunnis. Õppetöö oli tulemuslik ja seda oli ka näha kokkuvõtvas testis.

·         Hinnangu andmine (Mis oli pööratud klassiruumi stsenaariumi läbiviimise juures hästi ja mis halvasti?)

 Kuna oli tegemist kordavate ainetundidega, siis enamus tööst tegid ära õpilased. Õpetajal oli ainult juhendaja roll. Õpilased said proovida, et milline vastutus on olla õpetaja rollis ja kaasõpilastele olulist informatsiooni jagada samas ise õppides (esitluste ettekanded) ja anda panus grupitöö valmimisse.

·         Analüüs (Mis tegelikult toimus? Miks? Mida õppisin antud kogemusest? Kuidas toetab teooria minu tegevust?)

Arvan, et esimese ainetunni ülesande oleksin võinud jätta õpilastele kodutööks (esitluste koostamine), aga kuna veerandi lõpus oli enamus klasse õppekäikudel ja arvutiklass vaba siis kasutasin seda varianti. Õpilased said iseseisvalt tegutseda ja kõigi tööd valmisid tunni lõpuks. Kogemus oli igati positiivne kuna õppisin kasutama uusi programme, millega õppematerjale luua (testid, mängud, videod).


·         Kokkuvõte (Mida saab järeldada nii üldises kui ka konkreetses mõttes antud kogemusest? Mida ma oleksin veel saanud teha?)

Püüan lähiajal õppida blogi koostama, see teeks ülesannete esitamise palju lihtsamaks.


·         Tegevusplaan (Mida ma teeksin järgmine kord pööratud klassiruumi stsenaariumit rakendades teisiti? Millised oleksid järgmised sammud?)

Kuna õpetan erinevates kooliastmetes, siis kindlasti sooviksin „Pööratud klass“ stsenaariumit teistes klassides katsetada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar